Jimmie Åkesson vid gränsen
2020-03-04 16:54#0 av: Wonnalesan
Är det sant? Att JÅ står vid gränsen mellan Turkiet och Grekland och delar ut flygblad att det är fullt i Sverige? Det måste vara en skröna?
Underskriften ska vara- Svenska folket-. Jag vill å det bestämdaste bestrida att jag skrivit under något sådant upprop.
”Med tillstånd från Wonnalesan har jag kopierat in detta här.”
/Désirée
Nu är J Åkesson polisanmäld
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3M4eE/advokat-polisanmaler-jimmie-akesson-sd
/Désirée
Helt otroligt! Vilket PR- jippo!
@Desk, Håller med Dig helt! Men hör detta inlägg hemma här?
#4 Örat, de flesta hörselskadade, har många intressen och alla påverkas vi av politiken i landet. Så visst finns det utrymme på sajten för trådar utanför sajtämnet.
/Désirée
# Desk har upplevt längre tillbaka i tiden att om någon i någon tråd skrivit om något som inte ”hör hemma” i tråden så har det påpekats ganska snabbt att man skall söka sig till annan/rätt tråd/sight Obs!att jag inte instämmer med Sd utan själv är med i ”inteimittnamn” -gruppen på Fb/ finns på Instagram också. Men HÄR handlar det väl om frågor relaterat till hörsel? Eller har jag fattat fel? Var sak på rätt plats är nog bra!
Jag upprepar igen att det visst finns utrymme för trådar utanför ämnet, däremot så ska vi hålla oss till ämnet i varje enskild tråd. Kategorin utanför ämnet finns här och får användas av den som så önskar 🙂
/Désirée
#Desk har snabbt ögnat igenom trådarna/inläggen. Borde kanske höra hemma i Klotterplanket 2 där alla möjliga inlägg kan finnas
Jag upprepar för sista gången att denna tråd ligger i gruppen utanför ämnet och att vi håller oss till de olika trådarnas ämnen. Detta gäller även den här tråden, som handlar om Jimmie Åkessons förfärliga tilltag i Turkiet. Så nu återgår vi till den här trådens ämne!
/Désirée
#0 På Lika villkor länkade jag till en artikel idag som är väldigt bra tycker jag och som anknyter till JÅ:s tilltag som tas upp i tråden. Om SD gör ett PR-jippo av flyktingkrisen hur skulle de ha hanterat corona-krisen om JÅ var statsminister?
"Utan tvekan har Stefan Löfven och regeringen stärkt sin ställning under coronakrisen. Mittenpartierna har i det allvarliga läget ställt sig bakom regeringens förslag. Det ska de ha all heder för. Högerpartierna KD och M håller låg profil och inser att läget inte är det rätta att driva svensk partipolitik.
Men hur är det med Sverigedemokraterna?Vad skulle en SD-regering gjort i dessa dagar?
Naturligtvis skulle den gemensamma fienden genast målas upp som en invandrare. Smittan kom ju utifrån. Kina är visserligen inte ett land som SD vanligtvis målar skräckvisioner om men i brist på mer mörkhyade människor skulle nog kineser duga som hatobjekt.
När smittan kom till Sverige hamnade SD i ännu större bryderier. Under denna första tid av inhemsk smittspridning flög visserligen människor hem från det då nyligen smittdrabbade Iran och den stora hatmaskinen riktades mot den perfekta fienden, iraniern, eller araben som flera i SD-svansen kallade dem trots att iranier inte är araber. Men strunt samma, i SD-svansen hade de i alla fall rätt hudfärg för att bli hatade. "
https://arbetet.se/2020/03/19/bevara-oss-for-den-dagen-da-sd-ska-radda-oss-ur-en-pandemi/
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Loris M, tack och lov har vi ingen SD-regering nu!
/Désirée
#12 Örat,
En Sajtvärd sätter upp regler på sin sajt. Om det är okej för DesK och Maria som är admin på sajten att prata politik (också) på den här sajten så får vi andra acceptera det. Deras sajt deras regler.
Jag tycker dessutom att DesK är väldigt tålmodig med dig och förklarar flera gånger varför det är okej men du envisas med dina frågor. Varför är det viktigt för dig att de inte tar upp politik på den här sajten? På de flesta sajter finns en kategori som heter OT, Övrigt eller Utanför ämnet, som på den här sajten som DesK placerat sitt inlägg under. Ibland behöver man och vill diskutera annat än det som är ämnet för sajten. Politik är dessutom ett av få ämnen som egentligen nästan aldrig kan bli OT på en sajt eftersom allt vi gör, säger, tänker … påverkas av politiken och politiska beslut.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
I #9 Skrev jag att den här tråden handlar om Jimmie Åkesson förfärliga tilltag i Turkiet. Det är alltså det som är ämnet för den här tråden. Således är det just detta som ska diskuteras i den här tråden, INTE sajten Hörselskadades innehåll! Därför har jag tagit bort Örats kommentar #14
/Désirée
Bra att OT finns på många sajter för på vissa andra sajter vill man ju inte vara mer än nödvändigt. Som synskadad så blir det lugnare på dessa trådar. Viktiga frågor för alla! Bra jobbat DesK MVH/WL🌺(som synskadad och hörselskadad har man andra behov än att bara prata om sitt handikapp)
Bra jobbat DesK🙂
/Maria
Tack för den här tråden, DesK! 🌺För det första är det ett mycket angeläget ämne för alla!
För det andra hittade jag en massa annat intressant på sajten när jag ändå hittade hit! 😎
Så, bra jobbat med allt!🌺
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen