Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etiketthjälpmedel
Läst 621 ggr
Eda
1

Hjälpmedelstips

I min blogg har jag uppdaterat inlägget: Träffa personer som har hörselnedsättning och nu också tagit med tips från Hörsellinjen (som drivs av Hörselskadades Riksförbund) .

De skriver ”Hörapparater är inte allt. Ibland behövs lite annat för att kunna höra i telefonen, hänga med på möten och uppfatta dörrklockan. Här är tolv tips på smarta hjälpmedel som förenklar livet för dig som hör dåligt.”

se: https://handikapptips.wordpress.com/category/tips-vid-horselnedsattning/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
1

Många bra tips, men en sak är inte alls bra och det är när folk pratar i telefon via högtalare eller med hjälp av en dongel. Blir i det närmaste omöjligt att höra för mig som hörselskadad med hörapparater.

/Désirée

Eda
1

#1 Är det lurförstärkare eller samtalsförstärkare som du har dålig erfarenhet av eller är ingen av dem bra?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
2

Det är när någon ringer mig och pratar via högtalartelefon eller med hjälp av en dongel som är kopplad till hörapparaterna via blåtand

/Désirée