Hörselskadade iFokus

Hörselskadade

Etikettförvärvadhörselskada
Läst 2192 ggr
DesK
3

Ny propp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en ny betydligt mindre propp till mitt döva öra, denna känns mycket behagligare och verkar täta tillräckligt mycket 🙂 Den gamla har jag haft bra länge, det är den lösa på bilden, som inte sitter fast i hörapparaten.

/Désirée

[TanatosNyx]
1

👍

[Jens]
1

Jag har något liknande. Superb!

adress
0

#0 Verkar det vara samma material som gamla proppen ? Helt döv är väl inte det örat - eller ? Ser ju ut som en hörapparat. Jag har en CROS på mitt döva öra - som bara förstärker det bättre. Då behövs ingen slang ( eller ljuten propp) Den som sitter där (typ DOME) är ju bara till för att hålla apparaten på plats - så den inte ramlar av. Skulle dock gärna vilja ha typ din nya propp. Sitter bättre och säkrare.

Moderator edit: Bild på hörapparat borttagen, pga upphovsrätten. Det är inte tillåtet att låna bilder på nätet.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

DesK
0

#3 Jag har en s k hörselrest på dövörat, är alltså helt döv där, men med superstark hörapparat hör jag ca 25% på dövörat. Jag förstår att mitt sätt att uttrycka detta kan kännas som ett slag i ansiktet på den som är helt stendöv. Jag menar dock inget illa med mitt sätt att säga, utan beskriver bara vad jag upplever /har upplevt sedan snart 50 år.

Är bilden din egen? Om inte, har du tillstånd att använda den? Vi måste ju följa lagen om upphovsrätt här.

/Désirée

adress
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 När det gäller bilden - så är du lite ute och cyklar. En reklambild eller produktbild faller inte under lagen för upphovsrätt - om den inte används på ett otillbörligt sett. Det är inte fallet här. Har faktiskt också frågat - i ett annat sammanhang - Phonak. Inga problem i ett forum. Bifogar dock en bild på min personliga Bi CROS. Fråga gärna först - nästa gång. Och ja - min Avatar har jag rätt till. Du frågade för ett par år sedan. Ha en bra solig och varm helg.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse