PhonakAmbra
Hej på Er! Jag är både hörapparats- och CI-användare. Idag har jag varit hos audionomen för hörseltest, avtryck för ny insats och så småningom utprovning av ny happ. Glädjande var att hörseln inte förändrats nämnvärt! Men happen är för svag och jag ska få prova ut en ny. Dock ska jag vänta till nya insatsen har kommit eftersom den gamla är provisoriskt lagad sedan i juli. Jag har funderat mycket kring fördelar och nackdelar på de apparater jag har idag, en phonak happ och ett cochlear CI. Jag lade fram detta för audionomen och kände verkligen att hon lyssnade på vad jag vill ha. Så nu har hon gett mig ett förslag på vad vi ska börja med att prova, Phonak Ambra microP Är det någon som har erfarenhet av denna apparat? Inte för att det kommer styra mitt val, då det är individuellt vad som passar utan mer för att jag är lite nyfiken….. Med vänlig hälsning, Elisabet
Jag har Phonak Solana i ett CROS system. Som modell tror jag det är microskåska skillnader mellan Ambra och Solana. Jag är otroligt nöjd med mina. Speciellt alla tillbehör som finns till och underlättar min vardag .har du behov finns ju även FM system till ( apparaten blir ngt större). Själv har ComPilot systemet till mina. Gör att jag kan svara/ringa trådlöst till min mobil och trådlösa telefon hemma . Till det har jag TVLink som också gör att jag får perfekt ljud till TV - också trådlöst. Har även koppling till datan och iPad via bluetooth . Skulle idag inte klara mig utan den kombinationen.. Kombinationen CI och happ - men vad gäller själva Ambra och dom möjligheter som finns - kan jag bara rekommendera dom. Hoppas det var till ngn nytta - och att någon med din kombination svarar. Ha en har dag. // Bosse
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse