Byt filter!
Sedan några veckor tillbaka har jag hört sämre än vanligt. Nu idag kom jag på att det var längesedan jag bytte filter i mina hörapparater 😊 Nu har jag bytt dem och tada, nu hör jag som jag brukar göra 🙂
/Désirée
Krävs det att du byter filter också? Trodde du inte hade Ear-tips??
Nix har inte ear-tip, men det sitter filter på själva hörapparaterna 🙂
/Désirée
Aha! 🤪
Var hos audionomen för att par veckor sedan och påpekade att jag tyckte att ljudet var så konstigt, långsamt på något sätt. Hon kollade på hörisarna och frågade när jag bytte filter senast…Jag vågade knappt svara då jag kom på att jag inte bytt på ett år.
Och TAAADAA! med nya filtetr å blev ljudet sååå mycket bättre.
Så lite som kan göra så mycket.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Jag brukar lägga in en påminnelse i mobilen var tredje månad för filter.
För andra saker som att kolla batterier i brandvarnaren har jag höst- och vårdagjämningen att luta mig mot. Tar ett varv med sådana säsongsprylar att göra.
Hur ofta byter ni filter i hörisarna?
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Hade "guldfilter" på min Widex G2:a
Känner igen det problemet. Jobbade på en verkstad för 20år sen och då hjälpte det att blåsa rent med tryckluft.
Hade flera G2:or från 1986 till 2004. blev till slut tvungen att byta app.
Dessa analoga hörapparater var perfekt min kurva.
Dock ballade de ur av mobiltelefonerna i början av -90 talet.
Genom att lägga om några trådar dämpade man störningarna.