Tinnitus av konsert?
Igår var jag och några kompisar på konsert. Jag tänkte inte på det just då, men det var väldigt högt ljud och alla inklusive jag skrek väldigt mycket. (tjejerna mot killarna, det klassiska) haha. Så skrek som sagt väldigt mycket, överröstade mig själv högt några gånger.
Jag kom hem ca. 2 på natten, tänkte inte på det något mera utan gick och sov som alltid. Men nu på morgonen när jag vaknat har jag ett förfärligt susande i öronen. Kan det vara tinnitus? eller är det något tillfälligt som kommer lägga sig? är väldigt spänd i nacken och har lite huvudvärk.
Mamma tyckte jag skulle försöka ligga på den klassiska spikmattan och försöka få lite massage, så jag får igång blodcirkulationen.
Är det några fler som upplevt det här? har ni några tips på vad jag kan göra åt det?
Inte så kul om detta tänker sitta i. Får lite smått panik, plus att jag har svårt att hålla fokus i skolan och på pluggandet. känner att detta kommer påverka en del..

Det är väldigt bra att ha proppar i öronen när man är på konsert. Ha det nästa gång så du inte förvärrar saken. Det är säkert tinnitus du har men det kan vara övergående. Det märker du! Du behöver vila dina öron från ljud. Har det hjälpt med massage och spikmatta? Om du fått bestående tinnitus har du bara att lära dig hantera det. Där finns mycket att göra men fr.a. att ta det lugnt och inte stressa. Det brukar man komma långt med. Och att se till att skydda sig när man är på konsert och liknande. Har du fått tinnitus så ta kontakt med hörselvården på din ort så kan de ge dig information och hjälp.