Att få hörapparat
Hej, ny här. Haft ensidig hörselnedsättning med tinnitus i några år nu, levt med det. Gjorde magnetröntgen och alla möjliga test då, som inte visade något. Har blivit gradvist sämre och vid senaste hörselstest visade det också kraftig försämring. Andra örat ok, lite nedsatt, inte försämrats. Skall få hörapparat nu.
Ingen stor sak egentligen och om det hjälper så blir det ju jättebra. Men jag tycker det är lite svårt.
Både den kraftiga hörselnedsättning och nu hörapparat.
Är inte fåfäng av mig, det är inte det.
Människor har värre problem med allvarliga sjukdomar och krig, så jag tycker själv jag är larvig.
Glad jag hittade detta forum.
Hur har ni upplevt att få hörapparat?
Nedan är en diskussion om hörapparater med bluetooth. Det verkar som om merparten av de som har det är ganska nöjda.
Min man har hörapparat i båda öronen.
Han har dessutom väldigt kort rakat hår. Några millimeter bara.
Han apparater är nästan osynliga. Jag påminner honom ofta men då har han redan tagit på sig de små utan att jag ser det😉
/Maria
Jag har hörapparater sedan många år och har en mycket grav hörselnedsättning på ena örat och lindrig dito på andra örat. För några år sedan fick jag mina första hörapparater med blåtand och har lärt mig att hantera det. Jag kopplar apparaterna till min mobiltelefon och får då mycket bra ljud vid såväl samtal som när jag lyssnar på musik eller poddar. Jättebra när jag kör bil också och hörseltekniskt bättre än bilens högtalarsystem. Ett litet problem som jag har märkt är att när jag ska prata med folk i min närhet, så är det bäst att koppla bort blåtanden, för den gör så att jag hör något sämre vid fysiska samtal.
/Désirée