Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 514 ggr
Salfry
2019-10-10 16:14

Hörapparatsbatterier

Hej, Jag har precis fått veta att jag kommer att behöva hörapparat och är intresserad av att veta vilket märke på batterier som fungerar bäst för er? Tacksam för svar! 🙂 Mvh


Salfry

Annons:
DesK
2019-10-10 16:52
#1

Märker ingen skillnad på de olika som jag har testat. Köper oftast Ansmanns batterier i min lokala lanthandel men ibland köper jag batterier hos Claes Ohlson

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Salfry
2019-10-10 18:56
#2

Det är väldigt intressant, man tänker att det är som de är billigare det inte kommer att att hålla lika länge som ett dyrt(och vice versa förstås). Har kollat runt litegrann och har funnit att HRF (Hörselskadades riksförbund) säljer en typ av batteri för 23 kr per förpackning à sex (?) styck för medlemmar. Finns även en lokal återförsäljare i mitt län som säljer batterier för så lite som 19 kr förpackning. Har även hittat ännu billigare(dock med en mindre seriös hemsida) för så lite som 18 kr förpackning. Vad det kan skilja sig…🙂


Salfry

DeKÅ
2020-06-09 10:50
#3

Eftersom jag själv är hörselskadad och har använt hörapparat i över 20 år har jag lite erfarenhet. Idag när hörapparaterna är beroende av wi-fi och bluetooth så är det viktigt att det är batterier som klarar detta utan att tappa på hållbarheten. Jag har kommit fram till att Rayovac är de bästa batterierna på marknaden.

Upp till toppen
Annons: