Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 621 ggr
Eda
8/19/19, 4:49 PM

Hjälpmedelstips

I min blogg har jag uppdaterat inlägget: Träffa personer som har hörselnedsättning och nu också tagit med tips från Hörsellinjen (som drivs av Hörselskadades Riksförbund) .

De skriver ”Hörapparater är inte allt. Ibland behövs lite annat för att kunna höra i telefonen, hänga med på möten och uppfatta dörrklockan. Här är tolv tips på smarta hjälpmedel som förenklar livet för dig som hör dåligt.”

se: https://handikapptips.wordpress.com/category/tips-vid-horselnedsattning/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
8/19/19, 4:58 PM
#1

Många bra tips, men en sak är inte alls bra och det är när folk pratar i telefon via högtalare eller med hjälp av en dongel. Blir i det närmaste omöjligt att höra för mig som hörselskadad med hörapparater.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Eda
8/19/19, 6:18 PM
#2

#1 Är det lurförstärkare eller samtalsförstärkare som du har dålig erfarenhet av eller är ingen av dem bra?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
8/19/19, 7:58 PM
#3

Det är när någon ringer mig och pratar via högtalartelefon eller med hjälp av en dongel som är kopplad till hörapparaterna via blåtand

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: