Annons:
Etiketttinnitus
Läst 6402 ggr
Celiniac
11/21/17, 11:03 AM

Tinnitus som blir värre

Hejsan jag har en del frågor och funderingar
Jag har haft tinnitus i snart 3 1/2 år och jag har lyckats sortera bort ljudet ganska bra, lyckades till och med sova i ett tyst rum utan några bakgrundsljud utan att störas av min tinnitus. Men nu i cirka 2 månader har min tinnitus blivit värre. från början hade jag mest ljud på höger öra men  helt plötsligt blev det mer på vänster. kan inte längre sova då ljudet är så högt att inte ens en radio eller tv kan hjälpa mig att sortera bort ljudet.  och ibland känns det som att ljudet "hoppar" från att ena stunden vara värst på vänster till att sedan bli värst på höger, mycket frustrerande… Men som sagt min tinnitus har verkligen börjat störa mig och ljudet är så högt att det absolut inte går att koppla bort längre. Känns som att ljudet ökar för varje dag, för det kan jag nästan säga att jag vet att det gör det.  Är det någon som har samma eller liknande problem? Någon som vet om det kommer lägga sig och gå tillbaka till den tinnitus jag hade innan, som jag kunde hantera. Kommer denna ökning av ljudet att sluta öka eller kommer den bara fortsätta. ökar så mycket i ljud att jag hör mycket sämre och är rädd att ljudet kommer bli så högt att jag inte kommer höra något mer än det höga ljudet. ex lyssnar jag på musik så känns det som det stör tinnitusen ännu mer och blir mer påtaglig , och det är det på extremt låg volym.  behöver höra från andra som varit i liknande eller samma situation då jag är så orolig i och med att ljudet bara ökar… Tacksam för svar

Annons:
[VonSpace]
1/3/18, 12:55 PM
#1

Hej. Jag beklagar verkligen ditt tillstånd. Jag sitter i ungefär samma båt. "Firar" snart 2 år av kakofoni i båda öronen och det blir bara värre och värre. Jag har multipla oljud som antingen blir fler eller så blir de redan existerande högre. Jag känner igen mig i ditt dilemma med musik, jag kan inte längre lyssna på musik och min vardag i övrigt är mycket begränsad pga jag är rädd att göra det värre plus att mina öron känns "fulla" och överansträngda, detta gör mig måttligt road och oroad då en stor del av min identitet är borta och det är det som gör mig mest ledsen över situationen. Det är en pågående sorg tills dess jag accepterat situationen. Jag har dock habituerat till en viss grad men det är fortfarande långt kvar. Enligt hörseltest så har jag "normal" hörsel så jag får ingen hjälp av vården. Jag har med tiden börjat använda mina formgjutna proppar nästan överallt. Även om det inte är rekommenderat så är det det som känns tryggast för då slipper jag att öronen blir överansträngda. Har testat det mesta i att lindra T men ännu har inte mycket hjälpt dock är en del av mig positiv till att det kommer bli bättre (varvas med det totalt motsatta). Meditation (mindfulness) sägs vara det bästa för att få ner stressnivån, att vara i kroppen och inte i huvudet. Vet du hur du fick tinnitus från första början? Buller? Vilka metoder har du testat för att lindra? Kärlek och ljus

Ante H
1/17/18, 8:18 PM
#2

Kämpa på! Vet att det är lättare sagt än gjort men det är viktigt att lära sig leva med sin tinnitus…Den finns med men lägg ingen energi på det…

Upp till toppen
Annons: