Annons:
Etiketttinnitus
Läst 3063 ggr
Lakritsstjärna
4/20/17, 11:23 PM

Leva med tinnitus

Hej är den någon mer där ute som blivit typ deprimerad pga tinitus och hur har du hanterat det sen? När jag fick tinitus fick jag panik och gick sedan in i en typ av lättare depression. Efter hand lärde jag mig acceptera den ( efter ca 6 månader) då hade jag till slut sökt hjälp. Känns som de flesta andra tar så lätt på att få tinitus. Min man har det och han bryr sig inte säger han. Jag kan fortfarande inte sova utan min nattmusik. Så fort jag börja bry mig lite mindre om hur det lät i mina öron så känns det som att ljudet blev lite svagare. Så fort jag sovit dåligt eller haft mycket på jobbet så går volymen upp igen. Är det vanligt att ljudet kan ändras så mycket beroende på hur man mår?

Annons:
DesK
4/21/17, 9:25 AM
#1

Det är nog mycket vanligt att tinnitus känns värre när man inte mår bra och /eller har sovit dåligt.  Jag hade tidigare en granne som fick tinnitus plötligt i samband med en svår influensa och ett plötsligt oväntat mycket högt ljud på arbetsplatsen. Han blev sjukskriven helt i ca ett halvår och återgick sedan gradvis till jobbet. Vet att han hade mycket ångest och depression i flera omgångar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Örat
4/23/17, 9:59 PM
#2

Hej! Har tinnitus sedan 2013. På ena örat hör jag ett brus/sus. Är jag stressad elller i en högljudd miljö kan ljudet stegras till tjut. Mennoftas är det ett brus. Jag har lärt nig leva med detta. På andra örat däremot hör jag alltid min puls. (Pulssynkront tinnitus)Detta kan vara väldigt irriterat då pulsljudet ökar vid stress. Försöker "tänka bort" det när jag skall sova. Men det är irriterande.

Upp till toppen
Annons: