Akustikneurinom

Akustikusneurinom 5

2016-09-13 10:21 #0 av: DesK

I den här tråden lägger jag in länkar till era egna trådar om detta intressanta ämne. Så snart jag ser att ni har skrivit en tråd, så kommer länken dit här nedanför.

Länk till tidigare tråd:

http://horselskadade.ifokus.se/discussions/54ecc57d8e0e7449db00367b-akustikusneurinom-4?discussions-1

Désirée

2016-09-15 20:03 #1 av: DesK

Signaturen Örat har skrivit ett eget inlägg om sin Schwannom

http://horselskadade.ifokus.se/discussions/57d83298ce12c47ef700079a-schwannom-eller-akustikusneuriom?discussions-1

Désirée

Anmäl
2016-10-08 09:39 #2 av: DesK

Nu är den här tråden öppen för kommentarer. Här skall endast det som är specifikt för just akustikusneurinom diskuteras. Allt som andra hörselskadade kan råka ut för skall diskuteras i egna trådar. 

Désirée

Anmäl
2016-12-14 23:17 #3 av: Örat

Hej allihop!

En liten uppdatering: Har nu blivit "släppt" av Sahlgrenska och skall nu följas upp av min hemmaklinik med Mrt en gång om året. Genomgick strålning i början av 2015 i 6 v för mitt Schwannom (Akustikusneuriom) som var 2,4 cm. Målet med strålningen var att tumören inte skall växa mer. Och den har inte växt något mer efter avslutad strålning.

Önskar Er alla en riktigt God Jul och ett fint 2017.

Anmäl
2017-09-29 18:26 #4 av: Breitling64

Hej!
Efter 4 månader med besvär som nedsatt hörsel på vä öra (trodde det var en vaxpropp först), domnad tunga o läpp vä sida samt problem med yrsel har jag efter många vårdkontakter (det gäller o stå på sig) fått diagnosen AN.
Rädslan infinner sig som ett brev på posten :-(. Men försöker tänka positivt! Jag har läst flertalet inlägg om AN här o har ändå goda förhoppningar. Jag räknar väl med att hörseln på vä öra kanske tar stryk. Ett första läkarbesök är inbokat på Akademiska Uppsala om ca 2 v. Och därefter väntar datum för operation.
Min tumör är 2 cm just nu o stökar till det ordentligt för mig.
Hoppas på bättring snart!
Trevlig kväll till er alla

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.