Annons:
Etikettakustikusneurinom
Läst 10057 ggr
DesK
2016-09-13 10:21

Akustikusneurinom 5

I den här tråden lägger jag in länkar till era egna trådar om detta intressanta ämne. Så snart jag ser att ni har skrivit en tråd, så kommer länken dit här nedanför.

Länk till tidigare tråd:

http://horselskadade.ifokus.se/discussions/54ecc57d8e0e7449db00367b-akustikusneurinom-4?discussions-1

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
2016-09-15 20:03
#1

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
2016-10-08 09:39
#2

Nu är den här tråden öppen för kommentarer. Här skall endast det som är specifikt för just akustikusneurinom diskuteras. Allt som andra hörselskadade kan råka ut för skall diskuteras i egna trådar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Örat
2016-12-14 23:17
#3

Hej allihop!

En liten uppdatering: Har nu blivit "släppt" av Sahlgrenska och skall nu följas upp av min hemmaklinik med Mrt en gång om året. Genomgick strålning i början av 2015 i 6 v för mitt Schwannom (Akustikusneuriom) som var 2,4 cm. Målet med strålningen var att tumören inte skall växa mer. Och den har inte växt något mer efter avslutad strålning.

Önskar Er alla en riktigt God Jul och ett fint 2017.

Breitling64
2017-09-29 18:26
#4

Hej! Efter 4 månader med besvär som nedsatt hörsel på vä öra (trodde det var en vaxpropp först), domnad tunga o läpp vä sida samt problem med yrsel har jag efter många vårdkontakter (det gäller o stå på sig) fått diagnosen AN. Rädslan infinner sig som ett brev på posten :-(. Men försöker tänka positivt! Jag har läst flertalet inlägg om AN här o har ändå goda förhoppningar. Jag räknar väl med att hörseln på vä öra kanske tar stryk. Ett första läkarbesök är inbokat på Akademiska Uppsala om ca 2 v. Och därefter väntar datum för operation. Min tumör är 2 cm just nu o stökar till det ordentligt för mig. Hoppas på bättring snart! Trevlig kväll till er alla

Monkibizniz
2017-11-27 09:00
#5

Hej igen. Jag är lite osäker på var inlägg och kommentarer hamnar. Jag är ny här och undrar hur er tinnitus var innan behandling? Pip, brus eller annat och hur blev det efteråt?

Örat
2018-09-26 22:40
#6

Jag har strålat min tumör och tinnitusen är ungefär samma som innan strålningen.

Annons:
LindaJacob77
2019-05-24 10:55
#7

Hej! Jag ska göra en MR hjärna och är livrädd för vad det ska visa. Jag har haft yrsel till och från i ett halvår. Kollade då upp min hörsel och de såg att jag hör betydligt sämre på höger öra. Jag märker av detta tydligt själv. Har också öronsus i öronen. Känner mig ofta lite småyr och ostadig. Känns som lite lockkänsla i höger öra. Känns detta bekant för er som upptäckte AN? Linda

Örat
2019-05-31 10:42
#8

Det känns igen. Dessutom började jag höra mkt sämre på en gång på vänster öra. Men om det nu visar sig vara AN och kan strålas rekommenderar jag Dig det. Min tumör var 2,4 cm och har ung halverats. Strålades på Sahlgrenska 2015 mån-fre i 6 v. Trött ett tag efter strålningen m frossa bga andra biverkningar. Balansen var förstörd på vänster sida innan pga tumören. Men högersidan kompenserar för detta. Hörselnedsättningen ngt sämre än innan men håller sig så. Så jag är glad jag valde detta. Lycka till!👍 (vad det nu än blir för diagnos!)

S
2023-03-24 14:22
#9

Hej även jag har blivit diagnostiserad med en tumör 1,4cm har hörselnedsättning och tinnitus lite trubbel med balansen. Balansnerven är redan borta. Har svårt att acceptera ett liv med tinnitus som är ständigt närvarande har även tryck i örat. Läkaren beslut är att röntga om några månader och se om den växer, då operation kan ge komplikationer som ansiktsförlamning och dövhet. Finns det någon som fortfarande är aktiv här på iFokus ? Undrar hur det har gått för er efter så många år.
/Suz69

Upp till toppen
Annons: