Annons:
Etikettboktips
Läst 702 ggr
DesK
2016-09-12 19:37

Bra hörboksapp

För en tid sedan fick jag appen Legimus av mitt bibliotek. denna app kan alla få som har någon funktionsnedsättning som är relaterad till att läsa. Jag har en hörselskada och det anses vara skäl nog.  Man laddar enkelt och smidigt ned hörboken i sin lur och kan sedan lyssna på boken, var man än är.

Nu har jag lyssnat på en bok och det har varit en härlig läsupplevelse. Så ni som känner att ni skulle vilja lyssna på talböcker, gå till ert bibliotek och fråga dem om ni kan få tillgång till Legimus.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Jens]
2016-09-12 23:00
#1

Vad är det som gör skillnaden på Legimus och andra ljudboksappar?

DesK
2016-09-13 08:14
#2

Det är gratis att låna, lånetiden är obegränsad och böckerna är enbart inlästa, utan några bakgrundsljud eller andra ljudillustrationer. För mig är det sistnämnda jätteviktigt. Jag har testat att lyssna på en vanlig hörbok med sådana ljud och det blev bara en enda röra.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Jens]
2016-09-13 08:36
#3

Det håller jag med om. Tycker till exempel att nyheterna och blivit bra mycket sämre nu för de har ibland en massa ljud som stör när man vill höra nyheterna.

Intressant det här med Legimus. 🙂

DesK
2016-09-13 08:58
#4

Visst är det jobbigt med alla dessa ljud, som stör och i grunden inte gör någon direkt nytta. 

Gå till ditt bibliotek och fråga om du kan få tillgång till Legimus🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: