Annons:
Etikettallmännt-övrigt
Läst 1327 ggr
Icewolf88
2016-09-01 14:54

Alger i hörapparat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ganska nyligen så upptäckte jag lite smuts som satt fast inne mellan sprickan i min vänstra hörapparat. Alltså, där apparaten sitter ihop. Jag minns inte att det fanns där förut, så jag blev lite paff. Värt att påpeka att min andra hörapparat är helt ren på samma ställe.

Jag vet inte ifall det bara är jag, men smutsen ser liten grönaktig ut, vilket gjorde mig lite nervös, ifall det skulle vara alger eller något som håller på att ta sig in i hörapparaten. Jag har alltid tagit av mina hörapparater när jag har svettats mycket och jag rengör dem noggrant varje dag.

Tror ni det kan vara möjligt att alger har växt där, eller är det bara grönt smuts? Jag har rengjort så gott jag kunde, men det som finns kvar är svårt att få bort. Bör jag åka in till en audionom och be dem kolla på det?

Annons:
[fritte1974]
2016-09-01 14:56
#1

ja om du badat med den

DesK
2016-09-01 15:02
#2

Tror att det räcker att du rengör dem ordentligt. Det är nog snarare grönaktig smuts, än alger.

#1 Man ska inte bada med hörapparater, de tål inte vatten.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Icewolf88
2016-09-01 15:49
#3

#2 Det är väl troligen så. Kan dock inte få bort all smuts, då det verkar sitta djupt inne i sprickan. Vill ju inte heller använda något blött för att rengöra ordentligt.

[fritte1974]
2016-09-01 17:16
#4

nej ej badda med de

adress
2016-09-02 10:55
#5

#0 Det är oxidering från kroppen. Samma fenomen får du på sadlar med glasögon ibland. (Den delen i plast som ligger an mot näsan) Ta en gammal TORR tandborste och borsta - så lär det försvinna lätt. Materialet och var man satt skarven - i ditt fall undersidan mot huden - på verkar ju detta. Förmodligen använder man också annat material i " nya" hörapparater. Dessa tror jag är mellan 10-12 år gamla - ngt sådant. Fram med tandborsten och borsta så löser du problemet.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Icewolf88
2016-09-02 16:05
#6

#5 Tack, ska prova det!

Annons:
Upp till toppen
Annons: