Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 3093 ggr
[T-Johan]
5/15/16, 5:47 PM

Någon med erfarenhet !

Är det nogon som har erfarenhet av Beltone hörapparat? Vad kostar dom och hur handlar man dom?

Annons:
[Jens]
5/15/16, 6:21 PM
#1

Känner inte till dem. Kollade hemsidan och de påminner en hel del om Widex till utseendet men vad gör dem intressant för dig? Fått råd om dem från en audionom?

adress
5/16/16, 11:50 AM
#2

#0 Är det för att du vill ha den till iPhone/iPad kanske. Dom säger sig vara kompatibla med just Apple. Finns ju flera som är det i USA. I Sverige är det 3-4 märken - har jag för mig. Vet dock inte om det finns någon som är upphandlad av respektive Landsting.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[T-Johan]
5/20/16, 8:28 PM
#3

Ursäkta att jag inte har svarat Er. Det som intresserar mig är att dom ska ha en teknik som filtrerar bakgrunds brus. Jag har lite problem med mental ork. Finns det andra märken med samma teknik? Detta med iPhone och Apple tycker jag vekar vara en belastning. Jag kör med Android.

[Jens]
5/20/16, 8:36 PM
#4

Vad har du för telefon? Vad har du för hörapparat idag?

[T-Johan]
5/20/16, 8:54 PM
#5

En Samsung av enklaste modell. Hörapparaten är en oticon. Jag har bara en knapp "sling på/av".

[Jens]
5/20/16, 8:56 PM
#6

Oticon? Känns som min gamla hörapparat som var analog och inte digitalt. Kan det stämma?

Annons:
[T-Johan]
5/20/16, 9:07 PM
#7

Nä den är nog digital. Ljus styrkan ställs i hos Audionomen med hjälp av en dator. Ljudkurvan är också justerbar via deras dator. Men jag tror det är av enklare modell. Den jag nämnde tidigare styrs via en dator i hörapparaten. Det är den datorn som filtrerar omgivningens brus.

[MiraForever]
5/20/16, 10:05 PM
#8

Har en Phonak. Funkar för mig i 12 års ålder🙂

[Jens]
5/21/16, 6:10 AM
#9

På något sätt så tycker jag det är märkligt att du har problem med din hörapparat kopplad till telefon. De flesta mobiltelefoner har stöd för M3T3  eller bättre.

[T-Johan]
5/21/16, 9:39 AM
#10

Det har nog smygt in ett missförstånd i min text. Den apparat jag har idag är inte kopplad till mobilen. Min optimala hörapparat bör ha en funktion som gör att omgivningens "brus" filtreras eller reduceras påtagligt. Jag ska ta kontakt med Audionomen så småning om. Men behöver bolla lite tankar med Er. Det underlättar när jag ska kommunicera med Audionomen.

[Jens]
5/21/16, 1:52 PM
#11

Aha.. då förstår jag.

adress
5/22/16, 1:06 PM
#12

Alla moderna happar filtrerar brus. Sen om det räcker är en annan sak. Varför jag nämner Phonak i kombination med iPhone - är vara för det fungerar så bra. USA är ju långt före Sverige - vad gäller teknik - kombinationen telefon/ happar . Man har tom lagstiftat om att alla telefoner skall fungera ihop med hörapparater. iPhone har ett nära samarbete med tillverkare i USA - och dessa säljs som hörapparater för iPhone. Man sköter m.a.o. allt via hörapparaten. Det man idag gör via en halsslinga - typ ComPilot. Samtal kopplas - inkommande /utgående kopplas direkt till hörapparaten. Sms - meddelanden osv - samma sak. Musik inte minst - för den som har det intresset. Numera finns några fabrikat " made for iPhone" i Sverige . Allt går ju ut på att man skall fungera som " normalt hörande". T.o.m bättre vad gäller kommunikationen. Mycket möjligt att det finns för andra telefoner också - men här ligger man i framkant. Sedan har inte alla behov av det - så är det ju. Min vardag skulle bli mycket jobbigare - omöjlig i vissa fall - utan dessa hjälpmedel. Din audionom kommer inte att ha ngt problem med kravet på att ta bort omgivande brus. Sedan beror mycket på individens hörselproblem.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[T-Johan]
5/29/16, 7:04 PM
#13

Tack ska ni ha för ert engagemang i mina funderingar. Efter semestern ska jag ta kontakt med Audionomen. Så får vi se på vilken "planet jag lamdar".

Annons:
adress
5/29/16, 10:36 PM
#14

#13 Se till att du inte hamnar hos någon som klår dig på 20-30.000kr bara. Beroende på landstig - max 1200kr. Stockholm - Skåne är 600kr. Varför inte före semestern. Då har du möjlighet att landa under semestern - och få det att fungera. 🙈

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

papa-bear
6/23/16, 8:17 PM
#15

#14 1500 i Gävleborg, utprovningsavgift som det kallas, men har du behov av 2 apparater kostar det inget mer än den avgiften.

adress
6/26/16, 11:00 AM
#16

#15 Då är nog Gävleborg bland dom dyraste landstinget med 1500kr. Du betalar inte 2x600kr i Stockholm - även om du behöver 2 apparater. Själv har jag 4 - och det kostade 600kr. Priset är ändå inte det viktigaste - tycker jag . Att allt fungerar är värt all möda och besvär - och,lite till. Idag söndag - ser det mer ut som svensk midsommar. Grått och regn. Skillnaden mot igår med sol och + 29 är ganska markant. 🇸🇪

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: