Annons:
Etikettförvärvadhörselskada
Läst 4572 ggr
kalindas
3/20/16, 7:23 PM

Vibrerande armband/larm

Min pappa är i det närmaste helt döv, men fixar att höra ok, om han har båda hörapparaterna  i rätt läge och tittar på personen han pratar med. Till detta har han en skada sen han ramlade ner och skadade tinningloberna, som gör att hans fokuseringsförmåga inte är den bästa. 
Till saken hör att min mamma har fått ett handikapp som gör att hon kan ramla och behöver hjälp, eller helt enkelt bara få kontakt med honom.
Då han sällan hör att hon skriker och att hon inte alltid har mobiltelefonen på sig, så skulle de behöva någon typ av larmknapp liknande det vanliga larmarmbandet mamma har.
Finns det något sådant armband som de skulle kunna ha var sitt och när mamma ville få hans uppmärksamhet så trycker hon på sitt armband och hans vibrerar?

Eller har ni några andra bra tips?

/Elisa

Annons:
DesK
3/20/16, 7:38 PM
#1

Tyvärr kan jag inte svara helt på din fråga, men ta kontakt med hörselvården där dina föräldrar bor. De bör kunna hjälpa dig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

kalindas
3/20/16, 8:24 PM
#2

#1
Verkar inte som det finns nåt sånt där. Har frågat.

/Elisa

Blåtummen
3/21/16, 5:43 AM
#3

Då tycker jag du kan kontakta de seriösa leverantörena inom hörhjälpmedel om de kan finna en lösning. Bellman har flera goda erfarenheter av. http://bellman.com/sv/for-professionella/produktsupport/visit-varseblivningssystem/visitsandare/tryckknappssandare/tryckknappssandare-som-trygghetslarm/

SteffNo
3/21/16, 11:54 AM
#4

Jag jobbar som hörseltekniker och Bellmans produkter finns att få hos hörcentralerna. Men kontakta Bellman först och förklara problemet så talar dom om vilka produkter ni behöver. Sedan säger du det till hörcentralen så kommer en hörseltekniker hem till dina föräldrar och installerar och instruerar.

http://bellman.com/sv/

adress
3/21/16, 12:27 PM
#5

#0 kalindas Måste vara en " skitsak" att få tag i en lösning - för ex Bellman. Finns ju så enkla saker som " nyckelhittare" som har den principen. Om det inte finns redan inom hörhjälpmedel - borde det finnas. Måste vara ett stort behov av liknande fall. Lycka till - och hoppas dom/ni hittar en lösning snarast. 👍

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

kalindas
3/21/16, 4:20 PM
#6

Tack!
Jag ska sätta mig att jaga hörselcentralen imorgon och se vad de kan ge för hjälp. Får jag ingen respons där så ringer jag Bellman. 
Tack för hjälpen! :-)

/Elisa

Annons:
adress
3/22/16, 1:47 PM
#7

#6 Återkoppla gärna. Tror som sagt var att detta kan hjälpa många. 🙉

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

kalindas
3/22/16, 1:55 PM
#8

#7
Vi har fått en besökstid nästa tisdag. Får se vad de säger. 🙂

/Elisa

adress
3/23/16, 12:30 AM
#9

#8 Spännande.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

kalindas
4/9/16, 9:30 PM
#10

Lovade att återkomma efter vi besökt audionomen.  Mina föräldrar fick ett väldigt bra hjälpmedel.
Mamma har en knapp runt halsen och när hon behöver hjälp så trycker hon på den och då vibrerar sändaren som min pappa bär på. Väldigt bra och mindre gap och skrik och sura miner pga att den ene inte hör och den andra blir sur för att han inte hör.
Fixade även en ljudförstärkare som bör fungerar bra så snart han lärt sig tekniken. 😃

/Elisa

Upp till toppen
Annons: