Annons:
Etiketttinnitus
Läst 4460 ggr
Wolwet
2016-01-21 18:16

Tinnitus som ökat plötsligt

Halloj! Jag lider utav tinnitus och har gjort det i över 10 år, är 24 idag.

Min tinnitus har vart ganska mild o endast stört mig vid sängdags.. Dock förra veckan så ökades min tinnitus väldigt mycket o ett ljud med hög frekvens är nu hela tiden hörbart.. Jag har inte vart i närheten av konsert, eller någon form av alkohol eller krogar, däremot spelar jag endel datorspel som kräver hörlurar men inte så farligt högt endå. Jobbar även på lager, men även där är inte ljudnivån så hög.. Nu hör jag ringadet hela tiden, och märker att jag fått yrsel… Kan det bli värre om man är påväg att bli sjuk? vad tror ni?

Annons:
Tant Grön
2016-01-21 18:46
#1

Jag har inte tinnitus, men ibland kan det ju börja ringa i öronen. Då pressar jag med pekfingrarna på öronen, först löst och så sakta hårdare och hårdare tills jag inte hör något. Då släpper jag hastigt och ringandet är borta. Skulle vara intressant att veta om detta knepet kan hjälpa någon med tinnitus.

Örat
2016-01-22 06:29
#2

Tinnitusen kan öka om du är stressad. Då kan man även vara yr. Annars får du gå till läkare och be om en undersökning.

angest
2016-01-22 15:40
#3

#1 Nej det hjälper inte om man har riktig tinnitus. Jag sa till min pappa (som haft tinnitus i 20 år) att han skulle testa det där. Hans tinnitus försvann givetvis inte. Det skulle vara ett mirakel i så fall.

adress
2016-01-24 16:36
#4

#1 Du kanske tänker på " tryckutjämning" om man har lock för örat/öronen. Då gäller att hålla för näsan och blåsa. Kan även hjälpa vid förkylning. Beror " tinnitus " på förkylning - prova. Annars lär det inte hjälpa.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Tant Grön
2016-01-24 16:51
#5

#3 Vad synd att det inte hjälpte.

#4 Nej tänkte inte på tryckutjämning eller lock för öronen, utan när det ringer i öronen. Då hjälper det på mig att göra så. Det händer kanske två tre gånger om året att det börjar ringa. Om jag inte gör något så slutar det själv efter en stund, men om jag gör som jag skrev så slutar det direkt.

Upp till toppen
Annons: