Annons:
Etiketttinnitus
Läst 2507 ggr
Kaersten
2015-02-10 20:04

Tinnitus och hörapparat

Jag är mest nyfiken på om någon känner igen sig i min beskrivning med total blackout i de yngre åren när jag låg i lumpen (ja, jag är så gammal) och blev utsatt för ett skott på nära håll från  en AK4:a (ett höghastighetsvapen) - alltså jag blev träffad av ljudet, inget annat.
Många år senare kom det helt otippat ett starkt vinande ljud som jag trodde var nån apparat som pep / gnisslade men jag nästan grät nar jag insåg att det inte gick bort efter att först ha gått runt hela lägenheten och letat, kom sen på att hålla för öronen… och ljudeet hördes ännu tydligare. Ni som har varit med, kan man ha hjälp av nån sorts hörapparat för att underlätta livet? Var börjar man?

Annons:
adress
2015-02-11 15:40
#2

Beror lite på var du bor. I Stockholm finns speciell vår för Tinitus på Rosenlunds sjukhus. Måste finnas på andra platser också. Ja - hörapparat brukar hjälpa betydligt. Finns även apparater med ett speciellt program som minskar effekten av Tinitus . Be att få remiss från din VC. Klarade mig undan den exponeringen från lumpen - även om vi pangade på mycket med olika slags vapen. Förtidsmönstrade och gjorde lumpen när jag fyllt 16 år. Då var allt roligt - men jag fick inga sådana skador. Lycka till !

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Maja2
2015-02-15 17:05
#3

Jag har hörapparat med inbyggt brus, som faktiskt stör ut tinnitusen riktigt bra.

DesK
2015-02-19 13:24
#4

#1 Vänligen respektera att alla inte har tillgång till Facebook och därmed inte kan läsa din länk. Det är mycket bättre att kort beskriva vad som står i en lånk, som man länkar till, än att bara lägga in en länk, utan någon som helst kommentar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

adress
2015-02-22 19:13
#5

Inlägget av "Blåtummen" #1 med länk - är till en " sluten grupp " om Tinnitus under avdelning HRF för e som är intresserade och ev inte kan kolla själva. Ha en trevlig helg alla.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: