Annons:
Etikettvemärdu
Läst 2290 ggr
[tintin97]1
1/10/15, 4:01 PM

blir så himmla glad nu (:

Satt bara och slösurfade och irriterades över min tinnitus när den här sidan dök upp och blev så himmla glad! Vid årsskiftet 2012/2013 fick jag en öroninflammation på vänster öra som utvecklades till en hjärnhinneinflammation för penicillinet tog inte. Inflamationen sopade rent där inne och jag har varken hörsel eller ballanssinne på den sidan längre. Det har somsagt gått 2 år och det har varit kämpigt, jag var tvungen att lära mig gå pånytt och springa kan jag göra ytterst begränsat. Jag och mamma har fått klara oss väldigt mycket själva, vi fick ingen hjälp med vart vi skulle vända oss eller villka övningar jag kunde göra. Men nu i veckan fick jag (äntligen) en tid till hörselenheten i lund, jag har varit där en gång innan men hon försökte bara tvinga på mig en påhittad depression. Men i förrgår fick jag då träffa två nya människor som skulle hjälpa mig och dom var helt underbara! Plötsligt har allting satts i rullning! Jag ska få träffa en sjukgymnast som kan hjälpa mig med rehabiliteringen och en psykolog och nån som hette Petra ska hjälpa mig med olika metoder för att tinnitusen ska bli mindre påträngande och jag är bara så glad! Det har varit ganska tufft men nu börjar det gå åt rätt håll igen (:

Annons:
Myrra
1/10/15, 4:13 PM
#1

Va härligt att det börjar ordna sig för dig!

Kämpa på!🌺

lbnbra
1/11/15, 9:38 AM
#2

Tack för ditt inlägg. Jag tappade hörseln för två år sedan pga en kraftig infektion som förstörde hörselsnäckan. Jag har kämpat i två år med mängder av undersökningar, hörapparater mm. Jag har nu fått lära mig att leva med nedsatt hörsel och ett förändrat socialt liv. Har svårt att umgås med människor i grupp, vid bjudningar hemma mm. Jag förstår dig. Håll ut. Det blir nog något bättre

FruKristina
1/12/15, 8:34 PM
#3

Härligt att du fått hjälp!!! Synd bara att det tar sån tid, men bättre sent än aldrig. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: