Annons:
Etikettbemötande
Läst 4280 ggr
DesK
2013-03-27 18:33

Döva är som barn i huvudet!

Lär en sjuksköterska på en vårdcentral ha sagt till en vårdsökande döv person. Läs på dt.se

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.5722639--dova-ar-som-barn-i-huvudet-de-overdriver-

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
CessieB
2013-03-27 21:25
#1

Kära nån, helt otroligt att någon kan säga så. 😮

Det är klart att man kan ha en dålig dag och kläcka ur sig något dumt. Det jobbar väldigt många inom vården, och självklart kommer man att stöta på både dem som är otroligt skickliga, och sådana som kanske borde ha valt ett annat yrke. I slutändan handlar det dock om människors liv och hälsa, och man ska helt enkelt inte riskera att ge råd som kan vara skadliga.

Innan jag fick diagnos på min hörselskada, hade jag inte en tanke på att det skulle finnas fördomar. Tyvärr råkade jag nästan direkt ut för två  kränkande situationer. Jag blev mest förvånad över hur folk kan uttrycka sig. Det har lett till att jag är mycket öppen med min hörselnedsättning, för jag vill direkt veta vem jag kan vänta mig stöd av och vem som verkar ha helt fel inställning. När det gäller vårdcentral så får man självklart vända sig till en annan istället.

peggy407
2013-03-28 08:22
#2

Det var då det värsta jag hört på länge! 😡

giffan
2013-03-30 14:22
#3

Och vissa är tydligen inte mogna att arbeta med människor 😮

FY F*N säger jag bara!!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Maria
2013-04-01 18:26
#4

Håller med FYYYY😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gnidde
2013-04-03 09:51
#5

Tänk den som åter fick vara som ett barn tänka fritt utan fördomar om andra. Vore ganska skönt.

Hälsningar Gnidde.

Rocksey123
2013-04-11 18:55
#6

Nämen, fy! Hur kan man säga så?

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Annons:
[Smultronet Ella]
2014-06-07 19:35
#7

Fyyyy

Upp till toppen
Annons: