Annons:
Etikettmedföddhörselskada
Läst 2465 ggr
Mandusius
6/20/12, 1:16 AM

Föddes utan hörselgångar

Jag föddes utan hörselgångar men kan idag efter operationer höra någorlunda normalt Glad

Men jag undrar lite grann om det finns någon annan här inne som kan föddes med samm åkomma ?Glad

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
DesK
6/20/12, 7:04 PM
#1

Åh, får jag fråga vad för operationer du har fått genomgå och hur lång tid det tog innan du kunde höra någorlunda? Jag själv har en annan typ av hörselskada, men vill gärna veta mer om din.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Mandusius
6/20/12, 7:28 PM
#2

På mitt vänstra öra hade jag en cysta så i det örat kan man säga att det redan fanns en hörselgång bara det att man var tvungen att ta bort cystan och göra ett hål. Så min läkare har skurit bakom öronen. Jättefina ärr om jag får säga det själv :)

I mitt högra öra har dom tagit hud från min arm och gjort en hörselgång som dom sedan har opererat in :)

Fick opereras två gånger på vardera öra. Mrn andra gången var mer att ta bort vadd och stygn men var ändå tvungen att sövas.

Jag kunde höra ganska tidigt efter operationerna :)

Kan även tillägga att läkarna upptäkte att jag var hörselskadad när jag var tre år. Och fick göra första operationen när jag var sju och den andra när jag var nio :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Upp till toppen
Annons: