Annons:
Etikettmeni-rs
Läst 2694 ggr
Kajzza
3/27/12, 10:53 PM

Kört igen...

Så var det kört igen, att man aldrig lär sig…

Det började med att jag slarvade med de vätskedrivande små pillerna,glömde en dag, en till, en till, fick jätteabstinens efter chips och åt en hel påse, HU vad gott.

Därtill skaffade jag en klädsam förkylning med tillhörande hosta och förkylningsastma. Onödigt att inte passa på när man ändå är igång ju.

Som om inte det vore nog planerade jag in att intensivrehabilitera mig den här veckan, datorkurs varje förmiddag, göra så många prov jag hann med för att få något kvitto på vad jag kan, för att eventuellt ha en chans till omplacering.

Slutligen fick tösen magsjuka IGEN och satte fart på min panikångest. 
Igår kom slutligen (får jag väl innerligt hoppas) sonen hem med feber och rejäl hosta, jag fick återigen panik och trodde att även det var magsjuka peppar peppar

Vad blir detta? jo menieres eller något sådant såklart. Började lite smått i helgen med yrsel som liknade kristallsjuka men som nu har utvecklats. I förgår hade jag vågskvalpande ljud i det drabbade örat och sedan igår har jag nästan ingen hörsel alls där. har ventilationsrör men det verkar inte vara till någon hjälp nu. Tinnitus däremot, det högtsta jag har upplevt ännu så länge. Yrsel som gör mig till något zoombieliknande. Varje gång jag hostar snurrar det ofantligt i huvudet, känns som om trycket är enormt.

-Mamma ÄR du verkligen sådär sjuk? frågade 10 åringen idag. Vad svarar man på det? 
Ja tyvärr men det är inget farligt? Urk!

Nu är frågan om det vänder och när det vänder, om jag får ett storanfall eller om det ebbar ut.

Jag har aldrig lyckats få någon läkartid i ett akut skede så där har jag inget hopp.

Åh vad jag hatar detta!!!

Många pussar till maken som är hemma från jobbet, tar friskt barn till skolan och passar sedan upp de sjuka barnen, låter mig ligga eller sitta där jag vill och gör sitt bästa för att stötta. Tyvärr räcker det ju inte.

Gnäll gnäll smällkaramell…

KajzzaGråter

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Annons:
EvaG
3/28/12, 6:42 AM
#1

Jag vill inte säga "gnäll". Det svåra med olika sjukdomar är att lära sig att anpassa sig till sjukdomen. Det är väldigt lätt att säga, men jag tror det är otroligt svårt att göra det i verkliga livet.Tror att det många gånger är så att man glömmer bort det de gånger man mår bra. Många gånger vill man bara glömma det och många gånger vill man kanske inte se att det finns en sjukdom som kan ställa till det.

Detta gäller inte specifikt din sjukdom. Jag har en vän som har en sjukdom där det gäller att anpassa sig till var gränserna går och försöka klara det. Jag tror att det mesta fungerar bättre om man anpassar sig till sjukdomen och försöker leva så man inte går över gränsen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

DesK
3/28/12, 12:43 PM
#2

Kajzza här får vi gärna gnälla över våra sjukdomar och funktionshinder. Fast jag uppfattar inte det du säger som gnäll. Jag tycker att det är jättebra att du berättar om detta här, för då blir vi fler som får bättre förståelse för Menières. Kloka ord av dig Eva!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: