Annons:
Etikettvemärdu
Läst 2270 ggr
EddaM
2008-10-01 01:50

Hej hej=)

Är en tjej på 30 år och jag är hörande men tackvare oförsiktighet när jag var yngre så har jag tinnitus och bullerskador. Det gör att jag inte alltid hör vad folk säger, helst i stora samlingar eller i vissa lokaler då mycket folk pratar. Har svårast att höra just tal. Så jag säger va ganska mycket. Skall bli kul att se hur denna sidan kommer att utveckla sig.

*kram* från oss

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
[SvenA]
2008-10-01 07:38
#1

#0 Hur det utvecklas beror på er besökare för det är ju ni som styr innehållet utan er medverkan kommer det inte att fungera

Tatsja
2008-10-01 08:18
#2

#0 Detta känner jag igen. Säger också va väldigt mycket. Ibland får de lov att upprepa vad de sagt tre, fyra gånger. Sen hör jag inte vad som sägs om de vänder sig från mig. Vill gärna se ansiktet. Precis som om det är lättare att se läpparna när de pratar. Jag kan inte läsa läppar, men lättare att höra är det. Konstigt.

Tyvärr så blir hörseln sämre många gånger på grund av oförsiktighet. Hög volym på öronsnäckorna när man lyssnar på musik. Även om man är öronbarn KAN hörseln bli sämre. Märker att det är något man lär sig leva med.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

mona43
2008-10-01 12:20
#3

känner igen mej, var också ett öronbarn, min hörsel har gått ner enhel del, försöker undvika högt ljud så mycket jag kan men hörseln går ner i alla fall allt eftersom.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

EddaM
2008-10-02 11:31
#4

#2: Ja när folk har huvudet vänt bort från en så hör man knappt något, helst med bakgrund ljud.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

mona43
2008-10-02 18:02
#5

Ja eller om de håller handen för dessutom, då kanske man inte ens uppfattar att de sagt något, sedan blir de aningen irriterade när man inte svarar, men hur skall man kunna svara när man inte ens har hört att någon pratar?

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Tatsja
2008-10-03 00:26
#6

Vet de som har pippi på att prata med en och sen fortsätta att gå ifrån en fast fortfarande pratande. Ja,ja säger jag bara och går därifrån. Vill de veta varför, får de komma tillbaka och säga det så jag ser.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Veduran
2008-10-16 20:34
#7

Jag säger som Edda M… har min hörselskada just i talområdet plus tinnitus. Var öronbarn men vad jag vet fick jag min hörselskada för snart 6 år sedan, det var även då jag fick permanent tinnitus. Jobbar på förskola vilket inte är det bästa för öronen, men det är kul :)

Har varit långtidssjukskriven men är nu tillbaka i 75%  och det verkar funka… är mest påverkad av att jag blir extremt ljudtrött, har dåligt minne och dålig koncentration. Kan för det mesta acceptera det och försöker inse att det är SÅ jag är nu… går bra men inte alltid

[SvenA]
2008-10-17 15:31
#8

Att få ner ljudnivån på dagis skulle spara hörseln på månha och det finns ju tydligebn en bra lösning med en bild på ett öra som ändrar fär mellan grönt och rött altefter ljudnivån

det ska vara väldigt efektivt efter vad jag har hört

Ritva
2009-01-21 20:50
#9

#8 Tvärtom skulle jag vilja påstå. Den erfarenhet jag har är att det blir en sport att få örat att lysa rött istället. Med resultatet att det blev ännu värre en period tills vi drog ur den igen!Obestämd

Popcornett

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

[SvenA]
2009-01-22 14:59
#10

#9 Det är inte omöjligt att det blir den reaktionen bland barnen det kräver väl att man talar om varför det ska vara grönt

Jag hörde talas om ett dagis där det fungerade alldeles utmärkt

leo-
2009-01-31 02:12
#11

Hej

Har inte varit här inne förut men så läste jag inledningen till denna tråden och det är precis så det är för mig på vänster öra framför allt  

Min skada vet jag precis hur den uppkommit jag jobbade utan öronskydd i en bullrig miljö sen var det kört.(jobbade på en av dom stora biltillverkarna och monterade ett stänkskydd inne i hjulhuset med tryckluftsskruvmejsel. vi hade hörlurar men dom var klumpiga så därför användes dom inte) Därför bara vänster sida

Ritva
2009-04-10 11:52
#12

#6 Haha Skrattande så där gjorde jämt min mamma när jag fortfarande bodde hemma. Hon gick iväg och pratade och jag lallade efter för att höra. Och jag tjatade på henne. - Mamma jag hör inte när du går iväg och pratar…. Fast jag har en medfödd hörselskada och hon mycket väl visste om det!

Ofta gick hon iväg på toa och satte sig med öppen dörr och jag stod i dörren och pratade med henne. Då går hon ju ingenstans ialla fall!!!! Skrattande

Popcornett

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Upp till toppen
Annons: