Annons:
Etikettförvärvadhörselskada
Läst 2192 ggr
DesK
5/3/16, 2:02 PM

Ny propp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en ny betydligt mindre propp till mitt döva öra, denna känns mycket behagligare och verkar täta tillräckligt mycket 🙂 Den gamla har jag haft bra länge, det är den lösa på bilden, som inte sitter fast i hörapparaten.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[TanatosNyx]
5/3/16, 2:22 PM
#1

👍

[Jens]
5/3/16, 3:40 PM
#2

Jag har något liknande. Superb!

adress
5/3/16, 8:31 PM
#3

#0 Verkar det vara samma material som gamla proppen ? Helt döv är väl inte det örat - eller ? Ser ju ut som en hörapparat. Jag har en CROS på mitt döva öra - som bara förstärker det bättre. Då behövs ingen slang ( eller ljuten propp) Den som sitter där (typ DOME) är ju bara till för att hålla apparaten på plats - så den inte ramlar av. Skulle dock gärna vilja ha typ din nya propp. Sitter bättre och säkrare.

Moderator edit: Bild på hörapparat borttagen, pga upphovsrätten. Det är inte tillåtet att låna bilder på nätet.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

DesK
5/3/16, 8:44 PM
#4

#3 Jag har en s k hörselrest på dövörat, är alltså helt döv där, men med superstark hörapparat hör jag ca 25% på dövörat. Jag förstår att mitt sätt att uttrycka detta kan kännas som ett slag i ansiktet på den som är helt stendöv. Jag menar dock inget illa med mitt sätt att säga, utan beskriver bara vad jag upplever /har upplevt sedan snart 50 år.

Är bilden din egen? Om inte, har du tillstånd att använda den? Vi måste ju följa lagen om upphovsrätt här.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

adress
5/4/16, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 När det gäller bilden - så är du lite ute och cyklar. En reklambild eller produktbild faller inte under lagen för upphovsrätt - om den inte används på ett otillbörligt sett. Det är inte fallet här. Har faktiskt också frågat - i ett annat sammanhang - Phonak. Inga problem i ett forum. Bifogar dock en bild på min personliga Bi CROS. Fråga gärna först - nästa gång. Och ja - min Avatar har jag rätt till. Du frågade för ett par år sedan. Ha en bra solig och varm helg.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: