Annons:
Etikettallmännt-övrigt
Läst 2945 ggr
[Jens]
2015-03-21 09:14

Byta sladd ?

Hur byter man sladd på digitala hörapparater? Jag vet inte hur man tar bort den för att sätta det i en annan hörapparat. Jag har Widex Clear 440 .

Annons:
[Jens]
2015-03-21 09:33
#1

Youtube i all ära =)

adress
2015-03-22 14:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det enda jag hittar är detta. Finns tydligen lite varianter på din modell.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

adress
2015-03-22 14:12
#3

På min ena apparat (Phonak CROSS ) finns ett litet stift på sidan av apparaten - trycker man på den med ett gem eller dyl - kan man sedan " fälla upp " bakstycket. Man tar den den gamla - lägger dit den nya - och stänger bakstycket . Tror INTE det fungerar på din - men bifogade skissen i förra inlägget kanske. Finns även modeller av Widex som har en " nano stickkontakt" som bara stoppas i alt dras ut.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2015-03-22 15:00
#4

Det sistnämnda med nano stickkontakt är korrekt =) Sedan visade videon detsamma som jag har så det löste sig till slut. Jag har två par av hörapparater på grund av att jag tränar och blir svettig. Efter passet måste hörapparaterna i Dry-Go-asken (avfuktningsask) för att avfuktas och då har jag det andra paret som jag kan använda till nästa träningspass.

adress
2015-03-25 16:48
#5

Eller också skaffar du en sådan här. Både svag värme och UV ljus. http://www.edin.se/p/produkter/db-100-plus-br-se.pdf

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2015-03-25 18:55
#6

Jag har en Dry-Go-ask =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: