Annons:
Etikettallmännt-övrigt
Läst 3412 ggr
[Jens]
2014-10-26 07:12

MFi - Made for iPhone

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De flesta telefonerna idag har stöd för hörapparater (HAC) men nu har Apple sedan en tid tillbaks samarbetat med flera hörapparatstillverkare och gått ännu ett steg längre i utvecklingen.

På en iPhone under Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Hörapparater så kan man koppla sina hörapparater för att ta kontrollen över dina hörapparater via din iPhone.

Mer finns att läsa här: https://www.apple.com/accessibility/ios/hearing-aids/

Annons:
adress
2014-10-29 14:29
#1

Finns tydligen ett par märken i Sverige redan. USA har många fler. Fördelen är ju att man slipper slingan runt halsen ( ComPilot). Frågan är hur det är med resten - TV - Stereo osv. Kanske dom löst. Nya versionen av bluetooth är så strömsnål - att detta fungerar i en hörapparat. Har dock inte sett ngn programvara/app för dessa i Sverige ännu. Denna tekniken verkar som Apple ligger i framkant - så här långt. Hoppas nu att Sverige kommer med på tåget. Det system jag har från Phonak fungerar toppen med min iPhone 6 i alla lägen.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2014-10-29 16:02
#2

Ja, mina hörapparater funkar super med min iphone 6 också så vitsen att ha MFi är inte så viktigt i nuläget men när man väl har det så kanske man ser det på ett annat sätt. 😉

Upp till toppen
Annons: