Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2488 ggr
Chruss
2/11/14, 4:20 PM

Mobiltelefon

Jag har en gammal doro, nåja gammal o gammal…615 är det och jag är just nu trött på den. Tar sådan tid att skriva SMS, jag kan inte ladda hem någon app eftersom det inte är en sådan telefon. Hör dock bra iden och det utan slinga och det är skönt. Vad har ni för erfarenheter av nya mobiler och kan ni rekommendera någon? Jag hör väldigt dåligt så är det en telefon med slinga i är det ju ett extra plus men Doron fungerar faktiskt utan T-läge….

Må så gott!

Christina aka Chruss

Annons:
CessieB
2/12/14, 7:28 PM
#1

Min erfarenhet är att det ofta är rätt dåligt ljud i de nya smarta telefonerna, tyvärr. Jag har hörapparater från Oticon och använder deras streamer för att koppla ihop hörapparaterna med min iPhone. Fungerar bra, men om streamern tappar kontakten med telefonen är den dålig på att lyckas koppla ihop sig igen automatiskt. Om jag hade varit ute efter ny telefon hade jag nog sett till att få testa först och jämföra. Frågan är om säljarna går med på det?

Chruss
2/14/14, 8:42 AM
#2

Jag har haft jämnt skägg med att få testa i butik och då blir det ju felköp nästan. Testade makens samsung och jag hörde inte ett skvatt…så med tanke på min dåliga hörsel får jag nog fortsätta med doron trots allt. Tack för att du svarade!

Må så gott!

Christina aka Chruss

[Jens]
2/15/14, 6:48 PM
#3

Jösses, hur kan man säga att iphone har dåligt ljud? Jag har haft iphone 4 och har idag både iphone 5 och iphone 5s och det är kanonljud i dessa. iPhone 4s har inte stöd för att köra i T-läge så köp inte den. De övriga är fantastiska så prova dem gärna. Bättre finns inte!

[Jens]
2/15/14, 6:49 PM
#4

Jag gjorde en artikel om vilka telefoner som funkar bra när man har hörapparat och den finner du här: http://horselskadade.ifokus.se/articles/5199286f8e0e746f3d00b131-vilken-mobiltelefon-funkar-med-min-horapparat?readstate=false&articles-1

CessieB
2/16/14, 9:47 AM
#5

Chruss, jag har en Sony Experia som jobbtelefon och de jag pratar med hör direkt om det är den eller iPhonen jag ringer med. De brukar då klaga över att ljudet är sämre i iPhonen. Det är i och för sig en mikrofonfråga. Det jag egentligen klagar på är att volymen inte blir tillräckligt hög vid Bluetoothströmmning. Tydligen är det en ny Bluetoothstandard som begränsar detta. Kanske till och med för att förebygga hörselskador hos dem som använder vanligt headset? Hursomhelst, min audionom sa att många tydligen har haft samma bekymmer och att det verkar gälla de flesta nya telefoner. Det funkar om jag drar upp volymen till max på alla inställningar som går, men jag får bättre volym om jag använder sladd mellan ljudenhet och streamer istället för bluetooth. Jag använder Oticons streamer. Vet inte om andra trådlösa lösningar dras med samma problem?

Upp till toppen
Annons: