Annons:
Etikettallmännt-övrigt
Läst 3316 ggr
[Flausiv]
2013-10-02 19:58

Moment 22 (roligt)

Lite av ett moment-22:
Skulle iväg på hörseltest härom veckan. Hörde inte mobilens väckarklocka och bommade tiden. 

Någon annan som lyckats med något liknande?

(Kan tillägga att jag sover tungt. Inga problem att höra mobillarmet om det går av när jag redan har vaknat. Det kopplar bara liksom inte med ljudinput när jag sover 🤔)

Annons:
kurtus
2013-10-02 23:44
#1

Haha åh typiskt… Det finns typ klockor som börjar lysa starkare och starkare tills man vaknar. Ja det där har hänt mig ett par gånger… Jag vet inte om jag stänger av den eller att den slutar ringa… Men som tur är vaknar jag oftast en eller två minuter innan den ringer, så jag är redo! Jag vaknar typ samma tid när jag är ledig också tyvärr ;(

DesK
2013-10-03 08:07
#2

Ha ha ingen tvekan om att du nog behöver lite hörhjälpmedel 😃 Just det har jag inte råkat ut för, eftersom jag vanligen vaknar lite innan väckarklockan ringer.  Jag saknar riktningshörsel, så jag råkar rätt ofta ut för at jag hör telefonen, men har ingen aning om var jag har lagt den, så springer runt i huset som en yr höna. Detta gör att jag då och då missar viktiga samtal.

(Jag ändrade rubriken, så det bllir lättare för synskadade att delta här)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

brittak
2013-10-03 08:44
#3

Reser en hel del och då är det ju inte så roligt om man missar ett plan på grund av att man inte hör väckarklockan. Har därför fått en som utom ljud också har en kraftig vbrator som jag lägger under kudden och då går det bättre. Många tlefoner kan ju också ställas på vbration men är inte lika kraftiga.

kurtus
2013-10-03 21:14
#4

Vibration är bra. Jag lade telefonen innanför tröjan så jag skulle vara säker att vakna av den. Men det har man ju o andra sidan hört är dåligt med strålning och sånt nära kroppen när man sover.

papa-bear
2013-10-10 17:30
#5

moment 22 är väl när det finns 2 regler, där en är tillåtande, och den andra förbjuder det den första tillåter?

CessieB
2013-10-10 19:17
#6

#5 Nästan rätt. I detta fall består moment 22 i att:

  1. Man behöver komma på mötet med hörselvården för att få rätt tekniska hjälpmedel.
  2. Man behöver rätt tekniska hjälpmedel för att kunna vakna i tid så att man kan komma till mötet med hörselvården.

Det är en situation som inte går att lösa! För att få hjälpmedel måste man redan ha hjälpmedel. 🙂

Annons:
[Flausiv]
2014-10-19 17:29
#7

Hej alla,
jag passar på att väcka liv i den här tråden igen:

Är det någon som kan rekommendera en väckarklocka med "extra allt" som inte behöver vara ansluten till elnätet. Använder i dagsläget en som skakar rejält under kudden samt mobiltelefonen som ringer, blinkar och skakar ett par minuter efteråt, men det är inte alltid det funkar. 

#3 Eller hur, brittaK? Hittills har jag alltid haft tur nog att träffa någon jag känner när jag har varit iväg på jobbresor och bett dem vara back-up på väckning ifall de inte skulle se mej till frukost. Hellre det än att komma för sent även om det är lite pinsamt att fråga om det.

Upp till toppen
Annons: