Annons:
Etikettutanförämnet
Läst 5888 ggr
DesK
5/19/13, 11:50 AM

Klotterplank 4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för nytt plank, här snackar vi om allt möjligt som inte behöver ha med hörsel att göra 🙂 Den förra tråden finns här!

Idag gratulerar vi vårt grannland Danmark till segern! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Leffe
5/21/13, 11:59 AM
#1

Vart tog solen vägen. Fåglarna kvittrar utanför, men ingen sol strålar. Det här mulna vädret har jag inte beställt.

Sköt om er

DesK
5/24/13, 3:10 PM
#2

Idag har jag fått smaka världens godaste kaffe! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Jens]
5/24/13, 3:46 PM
#3

Själv funderar jag på om jag ska raka mig innan jag lägger mig och vilar eller efter?? Det är väldigt svårt val vilket gör att jag är uppe ett tag till! 😭

Leffe
5/24/13, 5:37 PM
#4

Jag kommer raka mig i morgon för nu är det lungt ända till onsdag

Emo
6/1/13, 10:40 AM
#5

DesK skickade hit mig att skriva detta:

Jag blev inlockad på en annan sajt eftersom rubriken såg intressant ut och följden har blivit att jag funderar.

Nu gör vi ett försök med Café 60+ på Pyssel. Om det kan bli något av det får tiden utvisa, men det är ett försök och har man inte testat, så vet man inte om det kan vara en bra idé.

Har du fyllt 60 är du välkommen att skriva. Alla är välkomna att läsa.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Leffe
6/3/13, 12:36 PM
#6

Idag är det mulet. En väldig kontrast till gårdagen då jag var inne i Stockholms city med elrullstolen och fotade under fem timmar. Det hade väl blivit längre om inte varningslampan började blinka om att batteriet började ta slut på rullstolen.

Nu kan man ju passa på att ladda upp det till full effekt igen. Så det är väl lite positivt med mulet också.

Sköt om er

Annons:
Leffe
6/23/13, 9:51 AM
#7

Kom i säng vid fyratiden i morse och redan vaken. Jag som tänkt sova längre. Katterna däremot de ligger på sängen och sover så gott.

Det är varmt nu på morgonen och känns som det skulle kunna bli åska.

Sköt om er

Leffe
6/28/13, 8:04 AM
#8

Tidigt till gymnastiken och sedan direkt till dietisten. Ser ut att bli sol idag.

Sköt om er

Leffe
8/22/13, 12:04 AM
#9

Tänk nu har jag för första gången i miott liv gjort kålpudding. Syrran fick provsmaka och det blev mer än godkänt

Emo
8/22/13, 7:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

I dag ska sajtvärden här firas med ett stort

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
9/14/13, 11:20 PM
#11

Helt utanför ämnet, men ni som är medlemmar i Svenska kyrkan röstar väl imorgon! För varje utebliven röst, ökar främlingsfientliga partiers makt!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
10/4/13, 4:04 PM
#12

Idag är det kamelbullens dag, firar ni den? I sånna fall hur?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
10/10/13, 12:48 PM
#13

En höstdag, men vad röda och fina löven på träden är. Tänk snart faller de av och hamnar på marken. Frosten lägger sig på och det blir halt med dessa löv.

I kväll gäller det försöka lägga mig tidigt. Ska upp i morgondagens tidiga morgon för sjukhusbesök och ultraljud. Något nytt för det hamdlar inte om hjärtat denna gång utan någon kroppspulsåder.

Katterna ligger på sängen just nu och struntar totalt i mig.

Sköt om er

Annons:
DesK
10/13/13, 7:17 PM
#14

Imorrn blir det besök hos hörselvården här 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
10/16/13, 4:14 PM
#15

Idag blev det en tur till vårdcentralen, för jag lyckades tappa bomullen från en tops i mitt höröra och fick inte ut den själv 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
10/24/13, 9:10 AM
#16

Idag åker jag Passat! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
10/25/13, 3:39 PM
#17

Åkte en sväng till affären och på torget stod det 2 elefanter! Förskräckt Hum vad var det i kaffet som dotter bjöd på Funderar

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
10/25/13, 3:51 PM
#18

Rosa elefanter verkar oroväckande.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
10/25/13, 3:55 PM
#19

Det var vanlig elefantfärg på dem 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
10/25/13, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Sådan:

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Emo
10/25/13, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Eller en sån här:

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
10/25/13, 4:03 PM
#22

Ja fast de var inte i plaströrpärlor 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
10/30/13, 11:35 AM
#23

Dagen går i matens tecken. Ska köpa torrfoder till katterna och sedan ska jag köpa lite mat till min frys.

Sköt om er

Leffe
11/18/13, 11:38 AM
#24

En mulen höstdag, men en varm kopp kaffe uppväger det mesta. Idag kommer jag nog redigera lite bilder på datorn.

Sköt om er

Leffe
11/21/13, 11:07 AM
#25

Ja då ska man ut och handla. Det börjar se lite tomt ut i frysen

Sköt om er

Leffe
11/22/13, 12:44 PM
#26

Kom precis på att det är fredag idag. Inte för att det spelar så stor roll längre, men man kan ju påminna sig hur det var när arbetsveckan närmade sig slutet.

Hur som så tycker jag ni ska sköta om er

Leffe
12/17/13, 9:35 AM
#27

Dags att lämna lite blod för tester igen. Det är bra att de har koll på att medicinerna inte ställer till något de inte ska göra. Ja jag är tacksam att sjukvården har så otrolig koll av min sjukdom och mig som de har.

Sköt om er

Annons:
Leffe
12/23/13, 11:02 AM
#28

Ja i morgon är det julaftonen med allt vad det innebär. I kväll blir det uppesittarkväll med Bingolotto. En tradition jag och katterna har sedan den tid jag jobbade. Jobbade alltid dubbla pass på julaftonen. Så kvällen den 23:e sill, skinka och annan julmat och en bingolott.

Sköt om er

Denna kommentar har tagits bort.
Leffe
12/24/13, 12:18 PM
#30

Jag ska hem till äldsta syrran och hennes söner med familjer i eftermiddag och äta en massa (misstänker att min dietist förstår det) och sedan blir det trevlig julsamvaro.

God jul på er

Leffe
1/5/14, 6:15 PM
#31

Väntar med spänning på kvällens VM-final i juniorhockeyn på teven

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
#32

Har så ont i öronen så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen! :( har nog tagit 20olika värktabletter + pencillin som är på 1g.. Nån som har något bra tips på nått som hjälper? Min läkare jobbar inte förrens på tisdag och jag orkar inte åka till jouren för dom vet ändå inte vad dom ska titta efter. :'(

Leffe
1/10/14, 11:56 AM
#33

I natt kom det massor av snö och i morse såg marken ut som den gjort hela vintern hittills. Alltså ingen snö. Snart ska jag iväg till min dietist. Jag lär väl bli utskälld. För mycket julmat.

Sköt om er

Leffe
1/15/14, 1:16 PM
#34

Nu har jag skaffat C-vitaminer - 5 kg apelsiner. Solen skiner och marken är vit. Tennis på teven. Busiga katter. Det är väl en bra dag. C-vitamin, sol, katter och sport.

Sköt om er

Annons:
DesK
2/5/14, 5:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Vår nya familjemedlem Zaki säger hej! ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Leffe
2/7/14, 12:42 PM
#37

En lugn dag idag. Den första riktiga aktiviteten idag blir att knäppa igång teven klockan 17

DesK
2/7/14, 2:52 PM
#38

Vi får snart besök från Stockholm, ska bli så kul 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
4/18/14, 7:55 PM
#39

Välkomna in till vår nya tråd 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: