Annons:
Etikettteckenspråk
Läst 3901 ggr
MorganJack
12/28/12, 3:36 PM

Teckenspråkskurs?

Hej! Jag är en tolvårig tjej som blivit väldigt intresserad av teckenspråk. Jag har ingen hörselskada och känner inte någon som använder teckenspråk, men jag skulle gärna vilja gå en kurs! Jag bor i Stockholm. Någon som vet nån bra kurs man kan gå? :)

Annons:
DesK
12/28/12, 3:55 PM
#1

Tuff på Södertörn har teckenspråkskurser, men de vänder sig egentligen till föräldrar till hörselskadade barn. Du kan ju alltid fråga där i alla fall Glad

Sen har Västanviks folkhögskola kurser, men den ligger i Leksand Glad

Tänk dock på att precis som med allt annat lärande så måste man ha någon att träna med för att bibehålla sina kunskaper.

Hur kommer det sig att du har blivit intresserad av teckenspråk?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ritva
12/28/12, 8:14 PM
#2

Kolla in utbildningsradions teckenspråks"kurs" sen kan du kolla med olika studieförbund som ABF om de har kurser. Alternativt ta kontakt med Hörselskadades riksförbund distrikt Stockholm om de kanske har några kurser på gång!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

MorganJack
1/6/13, 6:06 PM
#3

Okej, tack :)

giffan
2/7/13, 12:21 AM
#4

När du kommer så långt att du får språkval kan det på vissa skolor finnas teckenspråk. Värt att kolla upp iallafall.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Lavèn
2/10/13, 3:17 PM
#5

Vi har teckenspråk i vår skola som språkval, du kanske kan höra med din skola fall de kunde skaffa det?

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

JoannaLi
1/3/15, 8:09 PM
#6

Det här är en gammal tråd, men jag sitter i ganska exakt samma situation - jag vill lära mig teckna, bara för att kunna det, inte för att jag har ett behov av det, och så är jag 15 istället för 12. 

Dessutom så bor jag i Skellefteå, Västerbotten. Finns det någon möjlighet att jag kan gå en kurs här?

Annons:
Upp till toppen
Annons: